Dojazd do portu
Samolotem: na życzenie przedstawiamy propozycję przelotu i rezerwujemy bilety lotnicze do portu wypłynięcia oraz transfery lotnisko – port – lotnisko.
Samochodem: istnieje możliwość rezerwacji parkingu portowego przed wyjazdem u organizatora - cena ok. 10 Euro/doba/samochód osobowy. Rezerwując parking należy podać markę i numer rejestracyjny samochodu oraz okres parkowania. Opłata za parking jest pobierana na miejscu, wyłącznie w gotówce, przed rejsem.
Hotele przed/po rejsie
Na zamówienie rezerwujemy hotele przed lub po rejsie w porcie wypłynięcia. Proponujemy również połączenie rejsu z kilkudniowym pobytem wypoczynkowym. Polecamy atrakcyjnie usytuowane hotele bardzo dobrej klasy. Proponujemy specjalne pakietowe ceny zawierające transfer z portu do hotelu lub hotelu do portu.
Dokumenty i wizy
Każdy uczestnik jest odpowiedzialny za posiadanie ważnego paszportu (min 6 miesięcy przed ukończeniem daty ważności) oraz wymaganych wiz (informacji na temat wymaganych wiz udziela organizator). Uwaga: Prosimy nie pakować paszportów, biletów oraz innych dokumentów podróży do głównego bagażu tylko umieścić je w bagażu podręcznym. Podczas rejsu istnieje możliwość zdeponowania ważnych dokumentów, pieniędzy oraz innych kosztownych przedmiotów w sejfie w recepcji. Na wielu statkach sejfy znajdują się w kabinach. Dyrekcja statku nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie przedmioty pozostawione w kabinach.
Wiza do USA
Klienci zainteresowani rejsem podpisują umowę i wpłacają wymaganą zaliczkę. Po otrzymaniu tej wpłaty przesyłamy pismo potwierdzające uczestnictwo klientów w rejsie, które należy zabrać ze sobą na spotkanie z konsulem w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie lub Ambasadzie USA w Warszawie. Od 2004 roku każdy klient starający się o wizę umawia się indywidualnie na spotkanie z konsulem dzwoniąc pod płatny numer 0 701 77 44 00 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 20:00). Dzwoniąc należy mieć przy sobie paszport, papier i przybory do pisania. Operatorzy obsługujący ten numer ustalają termin spotkania z konsulem, jak również wyjaśniają, jakie dokumenty należy dostarczyć konsulowi i o co może on zapytać. Pracownicy naszego biura pomagają wypełnić formularz wizowy. Opłata wizowa, którą należy przesłać na konto Ambasady wynosi 330 PLN. Więcej informacji na stronach www.usinfo.pl.
Ubezpieczenie
Uczestnikom naszych imprez zapewniamy ubezpieczenie w Polskim Towarzystwie Ubezpieczeń S.A. SIGNAL IDUNA. Ubezpieczenie obejmuje koszty leczenia (KL), następstwa nieszczęśliwych wypadków (NWI i NWS) oraz bagaż podróżny. W sytuacji rejsów po Morzu Śródziemnym podstawowy pakiet SIGNAL IDUNA S.A. obejmuje: KL 10.000 Euro, NWI 7000 PLN, NWS 3.500 PLN oraz bagaż 800 PLN. W sytuacji rejsów poza basenem Morza Śródziemnego podstawowy pakiet SIGNAL IDUNA S.A. obejmuje: KL 30.000 Euro, NWI 16000 PLN, NWS 8.000 PLN oraz bagaż 1800 PLN. Ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się na 48 godzin przed terminem rozpoczęcia rejsu, nie wcześniej jednak niż z chwilą rozpoczęcia podróży przez ubezpieczonego. Ochrona ubezpieczeniowa kończy się na 48 godzin po właściwym terminie zakończenia rejsu, nie później jednak niż z chwilą zakończenia przez ubezpieczonego podróży. Istnieje możliwość zwiększenia sumy ubezpieczenia, wykupienia dodatkowego ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych oraz ubezpieczenia od kosztów rezygnacji. Preferencyjne stawki oraz warunki ubezpieczenia dostępne u organizatora.
Opieka Medyczna
Na wszystkich statkach znajduje się punkt medyczny. Godziny jego otwarcia podane są w recepcji i gazetce pokładowej. Wizyta lekarska jest płatna a jej koszt zwracany przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe wyłącznie na podstawie oryginałów dokumentów wystawionych przez lekarza. Osoby stale zażywające leki, powinny zabrać wystarczający ich zapas, gdyż mogą być niedostępne na statku (leki prosimy umieścić w bagażu podręcznym).
Szczepienia
W sytuacji niektórych tras wymagane są szczepienia ochronne. Informacje na temat obowiązkowych lub zalecanych szczepień można uzyskać dzwoniąc pod numer naszej infolinii.
Ubiór
W ciągu dnia strój jest dowolny. Sugerujemy zabrać rzeczy wygodne, takie jak zwykle zabiera się na wakacje. Prosimy nie zapomnieć wygodnego obuwia, nakrycia głowy, okularów przeciwsłonecznych, stroju sportowego i kąpielowego. Prosimy pamiętać również o rzeczach cieplejszych z uwagi na przejazd oraz wieczory na morzu. W trakcie zwiedzania miejsc kultu religijnego wymagany jest odpowiedni strój (długie spodnie lub spódnice, zakryte ramiona). Na statku obowiązuje zakaz przychodzenia do restauracji w strojach plażowych. Wieczorami mile widziane są stroje bardziej eleganckie, a podczas 2 wieczorów galowych wymagane są stroje wieczorowe (garnitur lub ciemna marynarka i krawat, suknia wieczorowa). Informacje o zalecanych strojach na kolejne wieczory umieszczane są w gazetce pokładowej.
System opłat na statku
Na statkach obowiązuje bezgotówkowy system opłat. Pasażerowie otrzymują karty elektroniczne, które są kartami identyfikacyjnymi oraz kartami płatniczymi ( na niektórych statkach również „kluczami” do kabin). Waluta obowiązująca na statku jest podana w opisie statku. Należność reguluje się ostatniego dnia rejsu w banku, gotówką (wpłata depozytu pierwszego dnia rejsu) lub kartą kredytową na podstawie zbiorczego rachunku. Najczęściej honorowane karty to VISA, Eurocard, Mastercard, American Express lub Diners. Karty kredytowe należy zarejestrować zaraz po zaokrętowaniu. Prosimy zaopatrzyć się w waluty krajów, będących na trasie rejsu.
Napiwki
Tradycją morskich wycieczek jest wręczanie napiwków załodze statku. Dla Państwa komfortu i wygody poszczególne firmy sugerują w swoich warunkach wysokości kwot napiwków – zostały podane pod tabelami cenowymi. Napiwki rozdzielane pomiędzy stewarda zajmującego się Państwa kabiną oraz kelnera i asystenta kelnera. Na większości statków kwota napiwków jest automatycznie doliczana do Państwa rachunku. Na niektórych statkach wręczanie napiwków odbywa się w sposób bezpośredni w kopertach, które znajdą Państwo w swojej kabinie. Napiwki za serwis w barach są doliczane automatycznie do każdego rachunku.
Recepcja i gazetka pokładowa
Personel statku posługujący się językami: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim i hiszpańskim udziela pasażerom wszystkich potrzebnych informacji. Każdego wieczoru do kabiny dostarczana jest gazetka pokładowa, w której podawane są ważne informacje dotyczące kolejnego dnia rejsu: szczegółowy program dnia, godziny posiłków, informacje o wycieczkach fakultatywnych, zajęciach sportowych i rozrywkowych, repertuar filmowy, godziny otwarcia sklepów, salonów piękności, masażu i fitness, siłowni, punktów usługowych, barów, kasyna, godziny rozpoczęcia wieczornych spektakli, specjalne promocje itp. Gazetka wydawana jest w kilku wersjach językowych (nie jest wydawana w języku polskim). Podczas rejsów z polskim pilotem, pilot załatwia wszystkie sprawy związane z przejazdem, służy pomocą przy zaokrętowaniu, przyjmuje zapisy na wycieczki fakultatywne oraz udziela pasażerom wszystkich niezbędnych informacji.
Wycieczki fakultatywne
Podczas rejsu organizowane są interesujące wycieczki fakultatywne (płatne indywidualnie) pozwalające poznać najciekawsze zabytki i miejsca charakterystyczne dla okolicy portu, do którego zawija statek. Wykaz i ceny wycieczek zostaną przedstawione zaraz po zaokrętowaniu a zapisy przyjmuje biuro wycieczkowe znajdujące się przy recepcji. Ceny wycieczek zawierają wstępy do zwiedzanych obiektów, a w cenie wycieczek całodniowych wliczony jest lunch. Dzieci mają zniżki w granicach 30%.
Serwis bagażowy
W cenie rejsu jest serwis bagażowy. Bagaże są dostarczane bezpośrednio do kabiny, a w dniu wyokrętowania znoszone ze statku. W tym celu należy czytelnie wypełnić naklejkę bagażową, wpisując drukowanymi literami: imię i nazwisko, nazwę statku, nr kabiny, datę i port zaokrętowania.
Serwis kabinowy
Kabiny są sprzątane 2 razy dziennie. Wymieniane są ręczniki, a na życzenie pościel. Serwis ten jest wliczony w cenę rejsu.
Nowożeńcy
Poszczególne linie proponują dla nowożeńców zniżki lub niespodzianki w trakcie rejsu.
Palenie tytoniu na statku
Tylko w wyznaczonych miejscach.